Nieuw U-pasjaar 2018-2019

Het nieuwe pasjaar start op 1 juli 2018 en loopt tot en met 30 juni 2019. Als pashouder geniet u in het nieuwe pasjaar van nog meer acties en activiteiten, waaronder musea, cursussen, wellness, dagtochten, attracties, theaters en bioscopen.

Bent u al pashouder? Dan ontvangt u eind mei/begin juni een brief waarin staat of uw U-pas automatisch wordt verlengd of niet.

Automatische verlenging
Ontvangt u een bijstandsuitkering of heeft u de pensioengerechtigde leeftijd bereikt? Dan komt u ook in het nieuwe pasjaar in aanmerking voor de U-pas en wordt deze automatisch verlengd. Op 1 juli 2018 wordt uw nieuwe tegoed automatisch op uw huidige pas gestort. Let op: u ontvangt geen nieuwe pas. Gooi uw pas dus niet weg, deze U-pas gebruikt u ook voor het nieuwe pasjaar.

Niet-automatische verlenging
Was u al pashouder in pasjaar 2017-2018, maar ontvangt u geen bijstandsuitkering of pensioen? Dan kan uw pas helaas niet automatisch worden verlengd voor het nieuwe pasjaar. Denkt u wel in aanmerking te komen voor de U-pas in 2018-2019? Dan kunt u uw pas(sen) mogelijk verlengen. Check hier of u in aanmerking komt.

U kunt de verlenging aanvragen door in te loggen via Mijn Account en op de knop ‘Verleng’ te klikken. Controleer uw gegevens (en die van uw gezinsleden) en upload het nieuwe inkomensbewijs. Geen Mijn Account? Verleng uw pas dan hier.

Let op: u ontvangt bij verlenging geen nieuwe pas. Gooi uw pas dus niet weg, deze U-pas gebruikt u ook voor het nieuwe pasjaar.

Aanvragen
De U-pas is een gratis pas voor mensen met een laag inkomen in Utrecht, De Bilt, Houten, IJsselstein en Stichtse Vecht. Heeft u nog geen U-pas en wilt u er een aanvragen? Check hier eerst of u in aanmerking komt voor een U-pas. Als dit het geval is, beantwoord dan de vragen van het aanvraagformulier. Het invullen van dit formulier duurt ongeveer tien minuten.

Mijn Account
Makkelijk en snel inzicht in het U-pastegoed en bestedingen van uzelf en/of gezinsleden? Via Mijn Account maakt u een account aan, door u te registreren.

De hoofdpashouder heeft in het account inzicht in alle passen. Gezinsleden kunnen een eigen Mijn Account aanmaken en zien hierin alleen hun eigen pas(gebruik).

Wat kunt u zelf snel zien en regelen via Mijn Account?

  • -           Uw actuele tegoed bekijken en persoonlijke gegevens aanpassen.
  • -           Passen van alle gezinsleden bekijken
  • -           Inloggegevens wijzigen
  • -           Pas blokkeren
  • -           Pas deblokkeren
  • -           Wachtwoord vergeten
  •  
  • Vanwege alle werkzaamheden voor het nieuwe pasjaar kan het zijn dat u soms iets langer moet wachten bij de U-pasbalie of aan de telefoon. Onze excuses voor het ongemak.

Naar boven